Det var en begivenhedsrig dag i skoven i går sammen med indskolingen. Vi fandt indtil flere fuglereder, både solsortereder og musvitreder. Desværre finder fuglemor ikke altid de mest optimale steder at bygge rede. Da Sine åbnede vores klapbord, fløj fuglemor ud, og reden faldt ned med det resultat, at flere æg gik i stykker. Men det gav os jo mulighed for at studere de små fugleunger nøje. Solsorten har de flotteste æg og børnene troede, at de var “fake”, fordi farven var så flot. Vi fik også bygget en kasse til vores haveredskaber, for nu skal vi jo snart ud at luge vores haver. I haverne høstede vi de første radiser. Ærterne, rødbederne og solsikkerne gror fantastisk. Vi glæder os til flere friske grøntsager. Det betyder også, at eleverne kunne sætte et mærke mere på deres tørklæder: Spis naturen. Tillykke alle sammen.